יום רביעי, 9 בנובמבר 2016

מדריך למתחילים - היפ הופ (פיילוט)



באמת...אתה שומע גם מטאל וגם היפ הופ?! כן! לפי דעתי זה סגנון ממש מעניין, יש מלא אומנים מאוד מוכשרים ויש גם סיגנונות כמו היפ הופ אקספרימנטלי, אבסטרקטי, אינדסטריאלי וכו'.
למטה יש לינקים לסרט תיעודי על התפתחות ההיפ הופ כתרבות - מאיפה הוא הגיע? איך נוצר הברייקדאנס? מי האומנים שהשפיעו? וכמובן מלחמת ה- East side VS West side , ובמה האזורים האלה שונים מבחינה מוזיקלית.

כמו כן, הכנתי רשימה של אלבומים מעניינים ששמעתי בזמן הקצר הזה שאני מתעניין בסגנון, תהנו! (לרשימה מצורפות עטיפות האלבומים, שהם חלק לא פחות חשוב מהמוזיקה).



דניס










רשימת המלצות 
לפרשנות של מילים מומלץ להשתמש באתר Rap Genius, זה פתר את אחד הבעיות הגדולות שהיו לי עם המוזיקה הזאת : סלאנג ועברות של מילים. (על האתר אפשר לקרוא ב"אתרים מומלצים" שלנו)



















  • A Tribe Called Quest  - The Low End Theory להקה שמשלבת מקצבים ג'אזיים והיפ הופ, אלבום קלאסי משנות התשעים.
  • J Dilla - Donuts המוזיקאי עבד על האלבום הזה כשהיה בבית חולים בגלל מחלת דם נדירה, והאלבום יצא שלושה ימים לאחר שהוא מת. אלבום היפ הופ אינסטרומנטלי משובח.
  • Madvillain - Madvillainy  היפ הופ עם ליריקה אבסטרקטית ואלמנטים של נבלים מקומיקס! מה עוד צריך?
  • (Wu-Tang Clan  - Enter the Wu-Tang (36 Chambers אלבום חשוב מאוד עם קטעים מסרטי קונג פו, מההרכב הזה יצאו המון MC ממש טובים!
  • Kendrick Lamar  - To Pimp a Butterfly אלבום מאוד מוערך שיצאה ב2015, משלב הרבה סגנונות היפ הופ ומדבר על תכנים סוציאליים ואישים של אפרו-אמריקאים, אלבום מומלץ!
  • ....DJ Shadow - Endtroducing אלבום היפ הופ אינסטרומנטלי מאוד משפיע, אחד הסגנונות שהושפע מהאלבום הוא טריפ הופ.
  • Danny Brown  - Atrocity Exhibition אחד האלבומים האהובים עליי בשנת 2016, אלבום די אקספרימנטלי ומעניין גם מוזיקלית וגם מבחינת לירית.
  • Death Grips - The Money Store להקה מורכבת משלוש חברים, "הזמר" MC Ride, הדיג'י Andy Morin ומתופף(!) Zach Hill שהיה קודם בלהקת Math Rock בשם Hella. הם מנגנים היפ הופ כבד, אינדסטריאלי כמעט על גבול Noise Rock וPunk  (מספיק לשמוע את השיר הראשון מהאלבום האחרון Giving Bad People Good Ideas) עם נגיעות של סאדו מאזו, שווה בדיקה, לא להקה פשוטה אבל די מוערכת באנדגראונד.